lördag 14 juni 2014

En otroligt intressant reflektion om PENNOR.

Är det verkligen bara jag som är helt besatt av bläckpennor? Jag försöker städa upp organisera mitt hem lite och som ett led i det rensade jag skolväskan som nu ska få tjänstgöra som jobbväska, och hittade en miljard pennor. Jag har även gått en vända i lägenheten, och samlat ihop ännu fler pennor som ligger överallt. Till sist blev jag tvungen att räkna dom.

Jag har närmare HUNDRA bläckpennor... Sen har jag säkert ett femtiotal blyertspennor som kan ha råkat slinka med hem från skolan.

Really?! Hur många jag använder? 3 st. 1 i skolan, 1 vid TVn och 1 i köket.

Men jag är liksom helt besatt av bläckpennor! Ser jag en fin/rolig/praktisk penna så köper jag den-oavsett (tydligen) hur många jag redan har... "Kan ju alltid vara bra att ha"... Ja... Jo... Men jag gissar att dom kommer hinna torka ut helt innan jag använder någon av dom! Det är ju inte som om jag skriver romaner för hand, direkt...

Samma sak med överstrykspennor, som jag använder ÄNNU mer sällan. "Åh vilken fin färg, den vill jag ha!" Men till vad?! Alla mina skolböcker är ju lånade på bibblan, och det är ju inte som om jag skulle markera något i skönlitteratur... Så vad ska jag ha alla dessa fina pennor till?!

Jag är helt enkelt en sjuk människa.

Varsågod, det var dagens "Stryk av intressesmurfen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar