måndag 4 november 2013

Det är lite mycket nu...

Ja men förlåt, jag vet att det är en smula glest mellan uppdateringarna men jag har lite mkt att göra nu.

Jag har haft en sjuk tur så att en av mina kollegor blivit allvarligt sjuk (ja, jag ser hur det där ser ut... Jag tycker såklart synd om henne!) vilket inneburit att jag fått jobba så gott som heltid ett tag. Både förra veckan och denna är jag bokad varje dag. Utöver det så pluggar jag heltid, så direkt jag kommer från jobbet är det bara att sätta sig och skriva uppgifter...

Man kan säga att tiden inte riktigt räcker till. Man kan säga att dagarna blir VÄLDIGT långa. Man kan säga att kroppen inte är helt nöjd. Men man kan också säga att jag kommer ha sjukt roligt för lönen! Jobbar jag 10 pass heltid på en månad så dubblar jag min månadsinkomst. Dom pengarna behövs! Julklappar, utlandssemester, melodifestival (påminn mig om att berätta om det), hundpensionat och lagning av bil. Man kan säga att pengarna kommer gå åt i samma takt dom kommer in.

En rolig grej är ju dock att jag får både beröm och ansvar på jobbet! Trots att jag bara är vikarie! Chefen är supernöjd, kollegorna ser mig nästan som ordinarie personal, ungarna gillar mig. Så himla skoj!!

Idag när jag kom upp från mellanmålet så kom en av kollegorna och sa "Du måste gå och hälsa på X's mamma, hen pratar så mkt om dig hemma så mamma undrar vem du är!" (Det är nästan alltid pappa som hämtar och lämnar) Så jag knatade iväg och hälsade på mamma, som sa "Jaha, det är du som är den omtalade Ebba! Du ska tydligen flytta hem till oss!" *Fnissar*

Det roliga är att det här är en av ungarna som jag inte alls uppfattat som särskilt intresserad av mig, men tydligen så har hen bara en lite smartare approach än dom andra. Jag får helt enkelt flytta in så hen får mig för sig själv! Jag tror bestämt att jag får ägna den här ungen lite mer uppmärksamhet så hen känner att vi umgås lite även om jag inte flyttar in.

Nu sova. Tidig morgon i morgon och resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar