måndag 14 oktober 2013

Rekognoscera sig lite...

Inte för att jag har joggat nämnvärt senaste tiden, det har jag ju inte, men målet är ju fortfarande att springa en jävla halvmara och då gäller det ju att planera...

Så, idag snörde jag på mig skorna och gav mig ut på promenad. Jag gick verkligen runt HELA stan, hade jag gått längre bort så hade jag på riktigt lämnat stan, utfarten är mindre än 1 km från mitt 8-km märke, där jag vek av och började gå hemåt. Men trots att jag fick runt HELA stan så kom jag inte längre än 17 km.

Jaja, jag vet. 17 km är långt som fan, men jag behöver en runda som är MINST 21 km, och det fick jag ju inte ihop. Nu saknas det iofs BARA 4 km och det går nog att skrapa ihop genom att t ex ta ett varv runt 2.5 km spåret i skogen och sen någon extra fidevitt runt något kvarter någonstans så man får ihop det sista. Problemet är ju dock att det inte är genomförbart om det är snö, jogga i skidspåret känns ju lite overkill måste jag ju säga... Så jag vet inte, jag måste fundera ut hur jag ska kunna få ihop dom där sista kilometerna om det nu skulle råka bli vinter i år igen.

Och så den där bagatellen med att jogga också då. När jag hade vilat lite sa kroppen att den var lite sugen på en löprunda, så jag drog på mig löpardojorna och drog ut. Lämnade hundkraken hemma, kände att 17 km räckte för henne, och hon var inte helt nöjd med det arrangemanget! Jag kom 2.5 km, sen blev kroppen svag. Jag växelvis gick/joggade ytterligare ca 500 meter men kroppen vägrade. Man kan säga att den LJÖG när den sa att den ville löpa! Jag fick gå resten av vägen hem.


Oavsett hur långt vi kom, eller inte kom, så var det fint längs vägen och det var skönt att gå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar