fredag 4 oktober 2013

Nu måste vi prata om Australien

Första gången vi pratade om saken var vännen gravid vill jag minnas, och då var det mest på skämt. Iaf från min sida, henne kan jag ju inte svara för.

Igår fick jag ett meddelande där hon tog upp saken igen, och jag började fundera på det lite mer ingående under dagen och kom fram till att det nog fan är praktiskt genomförbart!

Grejen är att det är sjukt dyrt med day care i Australien, så vännen, som är svenska gift med en australiensare, funderar över en au pair eller liknande. Eftersom vännen kommer gå tillbaka till jobbet ungefär när jag går på sommarlov har vi pratat om att jag ska åka ner och vara nanny över sommaren. Jag är för gammal för att vara au pair, man måste vara under 30, men jag får ju vara i landet några månader på turistvisa. Jag har ju skolan att återvända till sen efter sommaren, så det passar ju perfekt. Dom måste ju ändå fixa en ny nanny efter sommaren, men då har vi ju iaf skjutit upp problemet lite.

Jag vill VERKLIGEN åka! Det här är ju liksom sista chansen för mig att göra något liknande, för när jag pluggat klart kommer jag ju börja jobba som normalt folk, och då försvinner ju ganska omgående möjligheten att åka utomlands i flera månader... Hur ofta får man chansen att bo gratis i Australien i 2,5-3månader?? Typ aldrig.

Det ENDA, PYTTELILLA problemet är att jag har tre hundar... Vinner jag på lotto kan dom följa med, det är INTE gratis att frakta dom till Australien, men det känns ju som ett föga troligt scenario... Jag måste hitta hundvakt. Dessvärre är det ju VÄLDIGT få vänner man kan fråga om dom har lust att ta han om en hund eller två i 2-3 MÅNADER, så vi får väl se. Jag har två stycken i åtanke, men jag har inte vågat fråga ännu. Skulle dom mot förmodan säga ja till att ta en hund var så är det "bara" en kvar att lösa. Bara... Såatte... Är det någon som känner sig manad att hjälpa tant med att förverkliga hennes dröm är det bara att hojta! Jag utlovar dåligt betalt, men evig tacksamhet och valfri gentjänst-oavsett storlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar