onsdag 16 oktober 2013

Gamle Ebba!

"Gamle Ebba" är ett smeknamn jag har på ena jobbet, och det har hängt med några år. Det började som ett skämt. En av dom minsta ungarna hade sett mig på håll och trott att det var mamman, och så var det bara jag... När jag fick det berättat för mig så sa hon som berättade "Och så var det bara Gamle Ebba...", och så hängde det kvar.

Det är flera ungar på jobbet som använder sig av det, och man får skratta en del mellan varven. Dom flesta är dock på det klara med att jag heter Ebba, och inte Gamle Ebba. Dock är det en av ungarna som på något vis tror att jag HETER Gamle Ebba. Det blir jätteskoj mellan varven! När man möter hen i korridoren kan det komma ett "Hej Gamle Ebba!", eller så kan hen komma springande och säga "Gamle Ebba, hjälp!". Haha, skitskoj! Det roligaste en av dom andra ungarna sagt på temat är "Gamle Ebba... Du är så SJUKT gammal!" Haha! Käften unge...

Hur som haver. Idag satt jag och pratade med den ungen som alltid säger Gamle Ebba och hens mamma, och sa något i stil med "Du har ju varit med Gamle Ebba och C i ateljen idag..." och mamman utbrister "Jaha, är det DU som säger så! Jag sa till hen igår att så FÅR man inte SÄGA! Ebba är ju inte så gammal! Men om det är DU som säger så, då är det väl kanske ok..."

Haha! Dom hade suttit tillsammans och mamman hade tyckt att ungen luktade lite parfym, och frågat vem det var som luktade så på förskolan? "Det är Gamle Ebba!" hade ungen svarat! *Fnissar*

Jag måste väl erkänna att jag inte direkt rättar ungarna, jag tycker det är jätteroligt när dom säger Gamle Ebba... Det kommer så dråpliga saker mellan varven. Helt underbart, jag fnissar för mig själv varenda gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar