torsdag 29 augusti 2013

Men det är fan inte meningen...

Cykeln slutade slutligen fungera. Eller nåja, kedjan hoppade, och efter att ha satt tillbaka den ett ANTAL jävla gånger gav jag upp. Kom inte mer än 100 meter så hoppade den igen, om och om igen.

Fick låna en cykel av en snäll vän medan jag väntade på min mastodontlön så att jag kunde köpa en ny cykel. Lånemannen har ju lovat att ge mig en cykel som han skulle fixa till, men eftersom han är sjuk (Jättesjuk) och jag inte vill att han rör en muskel i onödan har jag sagt att han kan strunta i det, jag köper mig en ny cykel! Jag vet att han gladeligen skulle fixa det, sjuk eller ej, men jag vägrar gå med på det. (Sa jag det? När han hamnade på sjukhuset hade han BARA öroninflammation, lunginflammation och hjärtmuskelinflammation...)

Så, jag fick låna en cykel av en vän så länge, eftersom jag behöver en dagligen. Jättebra! Tills idag, när jag cyklar ner för en jävla backe och kedjan hoppar på den jäveln med... Nu var det inte värre än att jag trots allt kunde få tillbaka kedjan, men så jävla irriterande! Det är fan inte meningen att jag ska ha någon cykel, den saken är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar