måndag 29 juli 2013

Saker man gör på fritiden...

Igår bestämde jag med kompisen att vi skulle gå på bio. Efter lite turer hit och dit bestämde vi att vi skulle se The Wolverine 3D. Den startade iofs lite väl sent med tanke på att jag skulle upp 0415, men för min man, Hugh Jackman, är jag beredd att offra några timmars sömn. Och högerarmen.

Före bion körde jag lite bil, och jag tänkte att för att få in lite rondeller och sånt skit så kan vi ju åka och plocka några cacher också, så det gjorde vi. Vid en av dom har jag varit förr, och letat på HELT fel ställe (visade det sig), så nu tänkte jag att om vi är två som letar kanske det går bättre. Eller typ inte. Tro det eller ej, om TVÅ personer letar på fel ställe går det inte ett dugg bättre än om en person gör det. Mindblowing, jag vet. Jag lackade och ringde Anna (Lånemannens sambo), som berättade var den var. Tack!

Sen brassade vi iväg till en annan som jag också letat efter förr, och tänkte väl ungefär samma där. OM vi är TVÅ som letar... Mm, eller hur. Ringde Anna igen. Måste väl tyvärr erkänna att om jag inte varit dum i huvudet så hade jag nog hittat den helt på egen hand. Man KAN ju tänka efter lite... Grejen är att telefonens GPS "nollade" på ena sidan av ett hus som cachen sitter på, och jag var så satans trög att jag inte ens reflekterade över att den kunde vara på ANDRA sidan ändå... Det var ju inte direkt ett slott vi var och letade på. Men jaja, den är funnen.

Åkte en bit till en tredje som jag inte tagit, men den har jag helt enkelt inte letat efter. När jag hittade den måste jag ju erkänna att den är lite söt! En ihålig skruv i en mutter, och en PYTTELITEN remsa inuti, och så en magnet på muttern. SKITSÖT ju!


Nu är det inte så våldsamt många cacher kvar hyfsat nära som jag inte tagit. Om man bortser från dom jobbiga jävlarna som går ut på att man måste lösa problem och skit, och dom sparar jag nog till ett annat liv tror jag. Tur jag tränar för en halvmara, det blir en bit att springa om jag ska ta dom på löprundorna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar