måndag 8 juli 2013

Och så en liten löp-update...

Kompisen och mannen från förra inlägget har båda slagit i huvudet och vill börja löpträna. Bara att inse att jag får ligga i lite själv om jag ska orka med att jogga med dom! Kvinnan i sällskapet må väl vara, hon håller ungefär samma tempo som mig, men karln har betydligt längre ben, och jag tror inte för en sekund på att han kommer hålla mitt tempo.

Klev upp 0430 i morse och drog en runda med en hund med mig. Har inte joggat på 1 vecka pga (lathet) skavsår och tunga jobbdagar, så jag hade väl inga stora förhoppningar direkt... När jag insåg att jag joggat första kilometern i 5.50-tempo blev jag lite piggare och kände att det här känns ju fan BRA, men jag sänkte ändå tempot lite så att jag skulle orka runt. När jag hade 2,5 kvar ökade jag igen, och landade på 6,37/km. SJUKT snabbt, har aldrig sprungit så långt så snabbt så jag är grymt nöjd!

Sen vet jag inte vad som hände, men det slutade iaf med att jag drog ut EFTER jobbet på en till löprunda tillsammans med kompisen. Vi körde intervaller, så det var inte direkt ansträngande, men jag har ändå joggat/joggat-gått över en mil idag. Iom det så har jag numera joggat 7.5 mil av dom 78 jag ska jogga innan året är slut... Kan säga att mina lår kommer kännas GRYMT fina i morgon. Älskar träningsvärk, och det lär jag inte slippa undan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar