söndag 21 juli 2013

Jag vet inte vad ni gjort inatt...

Men själv har jag roat mig med att bland annat klättra upp på den här stolpen. Inga konstigheter.

Helgen blev inte alls som planerat, den blev rätt trist. Det planerade bastandet blev flyttat till i morgon, vilket innebär att jag inte kan vara med. Trist som fan för jag hade sett fram mot det, men shit happens. Det kommer väl fler tillfällen. Nästa sommar eller så. (Oj hej så bitter jag blev nu...)

Så istället för bastu, öl och trevligt sällskap bjöd kvällen på absolut ingenting. Tjurade ihop och bestämde att dagen kunde dra åt helvete, packade mig en väska och drog ut och geocachade istället. Kom inte iväg förrän ca 21,30 eftersom jag BARA skulle ladda in en ny ljudbok i telefonen. Hade en plan som involverade 4 cacher som ligger på rad inom en sträcka av lite mer än 6 km.

Kommer till den första och inser att den där ficklampan jag glömde hemma hade kommit väl till pass, det var inte ens lönt att försöka så jag drog vidare. Nummer två hittade jag inte trots intensivt letande, otroligt frustrerande! Nummer tre gick bättre, om man bortser från att det tog ca en kvart att få pennan att fungera. Note to self: Om man tar med en penna (eller som i mitt fall TRE), se då till att kolla så den fungerar innan du åker hemifrån...

Nummer 4 blev lite spännande... Vid det laget hade klockan hunnit passera 23, och det var nog tur. Man kan säga att cachen ligger lite knöligt till. Kommer man med bil fungerar det utmärkt, men med cykel blev det lite risky...  Cachen ligger mitt i en rondell vid infarten till stan, och det är bland annat E22 som löper förbi... För att ta mig dit fick jag cykla längs vägen (ingen direkt cykelväg...), ut på E22 och sen lite diskret kasta cykeln över mitträcket för att komma till rätt sida av vägen så att jag kunde cykla ner i rondellen... Alternativet hade varit att cykla längs E22 tills det var en lucka i räcket, och nja... Så jag hoppade över, med cykel och allt. En del av skärmen på cykeln blev kvar på E22, jag fastnade lite kan man säga. Inga konstigheter.

På vägen hem ångrade jag mig lite och tog en liten omväg för att logga nummer 5, den på stolpen överst i inlägget. Lika bra att passa på när klockan är nära midnatt, det är inte så mkt folk ute då.

När jag kom hem igen hävdade runkeeper att jag cyklat 1.7 mil. Tror inte det var fullt så långt, men gissar att mitt letande genererade några extra kilometer på loggen. Skitsamma, långt var det iaf. Hade varit roligare med sällskap, men det är en lyxvara i dessa tider så nu fick det bli så här! Nu är det inte så fasligt många kvar i stan som jag inte tagit, men några till ska jag nog klara av innan jag måste söka mig längre ut. Blir stadiga löprundor framöver ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar