måndag 13 maj 2013

It's alive!

Ja alltså, sorry för den totala tystnaden, men det händer INGENTING i mitt liv just nu. Frodis efterlyste mig och undrade om allt var ok, eftersom hon uppfattat att jag oftast blir knäpptyst när jag mår dåligt, men jag försäkrade att allt är bara fint, jag har bara inget att säga. Fick till svar: "Inte för att vara sån, men när har det hindrat dig?"

*FNYSA*

Ok, det händer mindre än vanligt! Det enda som är det minsta spektakulärt är väl måhända att jag och mina klasskompisar ränt runt i skogen och fångat in gråsuggor som vi ska ta med oss till skolan. Jag är på tok för mkt stadstjej för såna saker, så dom infångades under både skrik och rop. Vi hade dessutom utrustat oss med gummihandskar och såna där små tänger som små tanter har för att plocka upp sockerbitar med, fast vi använde dom till att skopa upp gråsuggor. Suggorna är nu nattade i en burk med blomjord på min balkong. Jag var lite ängslig att dom skulle frysa ihjäl så jag har lindat in dom i en handduk. Helt normalt.

Annars sitter jag mest på röven och läker. Såret har läkt ihop fint (inte fint fint, det ser förjävligt ut) och det kliar så jag håller på att avlida. Skavsåren består men dom blir JUST NU inte fler iaf. Om ca en vecka slipper jag gördeln på nätterna, SOM jag längtar!

Jag har prov-promenerat lite, bara kortare sträckor på ca 3-5 km, och det har gått bra. Kan nog snart börja promenera normalt igen. Jogga väntar jag nog med ännu längre, när man springer bara några steg så känns det som om magen liksom skakar för mkt, så jag tror inte den läkt fast ordentligt ännu. Dumt att chansa liksom.

Ja det var väl det hela... Hänger en hel del på twitter these days, kika in där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar