lördag 6 april 2013

Well I'm working on it...

Det är otroligt tröttsamt att inte vara i samma form som jag var tidigare. Visst, jag springer en aaaaaning snabbare nu än tidigare, men jag kommer å andra sidan INGENSTANS. Tycks inte förmögen att komma längre än 4 km, och när jag har en MIL som mål är 4 km ett hån.

Men lite dum i huvudet är man ju. Jag har hela tiden tänkt att "Visst, klart jag är ur form när jag inte joggat på hela vintern, blaha blaha". Sen tänkte jag efter och insåg att jag inte joggat regelbundet och PÅ RIKTIGT sen förra sommaren. Jävligt märkligt om man inte orkar lika mkt nu... Jag var ju sjuk och skadad hela hösten och joggade ingenting.



Jaja, jag jobbar på det. Mål nr 1 får väl bli att jogga 5 km utan att "behöva" gå något under tiden, sen kan jag ta tag i det där med att bli snabbare. Kollade idag och som snabbast sen jag började jogga igen har jag gjort 4,20 km på 30,04 min, så jag ska mao lyckas klämma in ca 1 km till på 0,4 MINDRE... Fast slutar jag gå är det säkert genomförbart. På sikt.

Erica sa något som jag bara delvis minns, jag tror det var så att om man stannade och stod helt stilla i 1 minut och under tiden gick ner 40 slag i puls, så var man inte i apdålig kondition. Testade det idag, och iofs gick det kanske närmare 1.5 minut, men jag droppade 40 slag! Mao borde jag kunna pressa mig lite hårdare ;)

Idag gick jag ut och joggade bara för att jag inte hade något bättre för mig, så om nu bara vintern håller sig på avstånd på permanent basis så känns det ju som om jag är igång igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar