torsdag 18 april 2013

Vilka jävla dårar...

Jag har ju tjatat mig blå på mina klasskompisar att dom ska hänga med och jogga, och nu har jag iaf fått med mig TVÅ stycken! #winning

Den ena tjejen är inte van vid att jogga, så hon har startat med samma program som jag körde i början. Nu har vi klarat av vecka 1, där vi joggat 1-2 minuter i intervaller. Jag har räknat det som vilodagar, och kört mina ordinarie löp-pass som vanligt och sedan joggat intervaller med klasskompisen övriga dagar. Men jag kan ju säga att även fast vi bara joggat 1-2 minuter har det varit kämpigt mellan varven, för hon är NÅGOT längre än mig och håller NÅGOT högre tempo, så jag har varit rätt slut efter mina "vilodagar"... Efter 4 dagar var benen som cementklumpar, så det passade rätt bra att jag blev sjukt upptagen och fick hoppa över ett löp-pass ;)

Vi hade bestämt att vi skulle jogga idag. Först sa vi kl 10, men sedan var det en till klasskompis som verkligen ville följa med, men hade tid hos frissan 10,30, så "KAN vi inte snälla jogga kl 8 istället???" Vi dumförklarade henne, men i solidaritetens namn (det är ju roligare om man är fler) så bokade vi om tiden till kl 8 i morse. Det innebar att jag klev upp kl 0630 för att hinna i tid.

Det ösregnade. Jag klev upp kl 0630 för att jogga i ösregn. (Foto: Ida)
Men men, fit eller fet var frågan, och vi valde fit!

Planen var att jogga 6 km, men vi sprang lite fel eftersom jag någon hade glömt en del av rundan så i slutänden hade vi kommit 7 km. Dessutom regnade det så förbannat att telefonen surade ihop och slutade berätta för oss vilket intervall det var dags för, så efter ca 2 km fick vi höfta lite och varva lite på känn mellan att jogga och gå. Nu passade vi iofs på att utnyttja nedförsbackarna, men klasskompisen som inte är van att jogga var jätteduktig och joggade betydligt mer än 1-2 minuter i sträck! Jag kände mig också rätt duktig, trots att jag inte hade en chans att orka hålla deras tempo. SATAN så långsam jag är!

Jag föreslog att vi skulle skippa några veckor i programmet eftersom hon var så duktig, och när jag satte mig ner och kollade så hamnade vi ända borta på vecka 7! Då ska vi jogga 4 minuter och gå 2, och baserat på hur bra det gick idag tror jag absolut att hon fixar det! Mer tveksamt om jag orkar hålla deras tempo i 4 minuter kan jag säga...

Nu kommer ju inte jag få jogga på en väldans massa veckor om min operation blir av som planerat (ni håller fortfarande tummarna hoppas jag??), men jag har lovat att hänga med på hennes löprundor på cykeln! Det är så mkt roligare om man har sällskap i eländet.

Fit eller fet?? FIT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar