onsdag 17 april 2013

Oj, helvete vad stressad jag blev...

Nu ska vi dra ut på det här ordentligt...

Hade fått ett arbetspass den 24e på en förskola, men idag, mitt under pågående seminarie, ringde dom och sa att jag tyvärr inte behövdes den dagen, trots allt. Det var ju jäkligt synd, med tanke på hur pank jag kommer vara i maj, men jaja.

Kommer hem och öppnar postboxen, glad i hågen eftersom jag väntar på mitt ex av "ät och spring" som borde komma idag. Tar ut boken som mycket riktigt kommit, och ser... Ett brunt kuvert!

Det är ingen annan än sjukhuset som skickar bruna kuvert till mig, så jag fattade ju direkt att det var ang. operationen. Rusar upp och sliter upp brevet, och jodå, jag har fått operationstid.
Notera att jag inte ens fått av mig vantarna innan jag öppnade brevet... ;)

Herrejävlar, det är bara en vecka kvar! Och vilket flyt att jag inte fick jobba den 24e då ;)

Dessvärre ringde jag sjukhuset för att fråga ang. blodproverna jag ska ta före op, och då säger den elaka människan jag pratar med att "bara så du VET är vi kort om folk den dagen, vi jobbar på att lösa det men det KAN hända att vi ringer och bokar om din operation". Kul att dom inser dagen efter att dom bokat in min operation... Men nåja, jag vet ju sen innan hur läget är på sjukhuset, så det var ju inte direkt oväntat, men nu får ni hålla alla tummar ni har för att jag blir opererad nästa vecka!!

Nu fick jag plötsligt lite mycket att göra, och att jag tagit på mig att extraknäcka åt Tobbe trollkarl gjorde inte att jag fick mindre att göra. Ska dock försöka ta lite heta före-bilder någon dag, så vi har något att jämföra med sen.

Här är en del av eländet. Jag är lite stressad... Tänk om det inte bli så bra som jag inbilla mig? Fast å andra sidan, det kan OMÖJLIGT bli värre. Vad dom än gör kommer det bli snyggare.


Håll tummarna nurå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar