torsdag 11 april 2013

Lite mer medelhav till kosten

Leva länge vill väl många, så jag testar väl lite nötter då. Det borde vara rätt praktiskt att ha som mellanmål eftersom det är gott och lätt att ta med sig, vilket annars är ett problem. Det blir lätt att jag köper något skit i skolan för att jag håller på att dö av svält och inte har haft något bra mellis att ta med mig.

Dessutom innehåller det ju massa nyttigheter. Nu köpte jag hasselnötter, mandel och något som jag inte minns vad det var (Jag kan inget om nötter och orkar inte gå och kolla i soppåsen, dyra var dom iaf). En snabb googling säger att ca 80g/dag är lämpligt att knapra i sig. 100 om man inte vill gå ner i vikt. Den här påsen är 800 gram och ska mao räcka ca 10 dagar. Mätte upp nötterna i 10 burkar så kan jag stoppa en burk om dagen i väskan, det blev ca 1 dl nötter/dag så det får nog ersätta 1 mellis typ. 80 pix gick det loss på.

En annan fördel med nötter är ju att man liksom plock-äter dom, så man är ju sysselsatt med ätandet ett tag. Jag har ju annars en tendens att kasta i mig maten och sen undra vafan som hände...

Vi testar! Gott är det ju iaf.

1 kommentar: