söndag 21 april 2013

Kort om "Ät och spring"

Jag fick ju hem mitt recensionsexemplar av boken "ät och spring" häromdagen, men jag har inte haft tid att börja bläddra i den förrän idag.

Den började bra med följande:
Och lite senare: "Hallucinationer och kräkningar är för mig och mina medultralöpare vad gräsfläckar är för knattespelare".

Jag gillar sånt där. Jag blir motiverad av sånt där. Inte för att jag har den minsta ambition att springa en ultramara, någonsin, men jag känner lite att om det finns folk som orkar springa 20 mil i 40 graders hetta så ska väl jag orka lufsa mig igenom en sketen mara?? Jag är ju inte HUR vek som helst!

Frodis och Bellen började genast planera för min död. Den ska tydligen inträffa under något jäkla lopp i Japan, på blygsamma 8 mil eller nåt, men över berg och ned i dal... Håll inte andan säger jag.

Men jag gillar "Ät och spring". Trots att jag bara kommit några kapitel in i den är jag redan motiverad. Motiverad och skitsur för att jag inte får löpa på flera månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar