onsdag 17 april 2013

Jajjebox, jag är lite dum i huvudet

Som jag skrivit om tidigare så sliter jag ju som ett djur nu efter vintern med att komma upp på lite längre distanser igen. Primärt är målet1 mil, vilket jag ville klara senast sista april. I och med operationen kommer jag inte klara det tyvärr, men det kommer ju fler månader.

Nu segar jag runt på 5-6 km, och håller på att avlida. Det går inte snabbt, men jag gör det iaf.

När jag kommit upp på en mil igen så har jag som mål att springa en halvmara. Det är strax över 2 mil, och med lite träning så känns det absolut hanterbart! Det kommer inte gå snabbt, men nog fan fixar jag det om jag ligger i med träningen.

Sen vet jag inte vad som gick fel...  När jag var ute och joggade med 2 klasskompisar blev det plötsligt bestämt att vi ska springa EN MARATON nästa år! Finns inte på kartan att ja orkar jogga över 4 mil, men klasskompisen menade att vi kan ju promenera lite mellan varven, och "så är det ju vanligt att man liksom stannar och har picknick och så!".

Jag tror det var picknicken som avgjorde det...

Om vi nu ska springa ett maraton så tycker jag ju att vi ska springa det på något BALLT ställe, inte mesa med Stockholm maraton! Jag röstar på London maraton nästa år, men jag inser att det är kört. Jag fattar mig inte riktigt på anmälningen, men om jag fattat saken rätt så öppnar anmälan till nästkommande år strax efter innevarande års maraton (som går i morgon), och det brukar ta MAX ett dygn innan det är fullt. Tror inte jag hinner övertala klasskompisarna att vi ska jogga i London på bara några dagar, tyvärr.

Men om jag nu blir opererad som planerat nästa vecka så är jag ju ute ur matchen för större delen av årets lopp. Jag kommer knappt få GÅ på en månad, än mindre jogga. Ska prata mer ingående om detta med kirurgen, men jag räknar med att inte få jogga på minst 2 månader, vilket är den beräknade läketiden. Om jag inte joggar på 2 månader så är jag ju nere på noll igen känns det som, och får börja om och mesa på några ynka kilometer innan jag kommer upp i distans igen. Men men, det är ju värt det! I höst kan jag tävla!

Undrar vad jag ska göra under dom två månaderna då? Träna armar och ben, typ. Det är allt jag får göra. Får nog plocka fram Paolo igen så jag får lite tips och trix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar