måndag 15 april 2013

Ät och spring, kan du fethaja att jag ska!

Ibland ska man ha lite tur! Jag frågade förlaget snällt om dom kunde tänka sig att skicka mig ett recensionsexemplar av boken Ät och spring av Scott Jurek och Steve Friedman, och det kunde dom! Glad tjej!

Normalt skriver jag ju om mina recensionsexemplar (och andra böcker) i bokbloggen, men eftersom den bloggen handlar noll och ingenting om löpning så kommer jag skriva om den här.

Jag har höga förhoppningar om att boken ska ge mig inspiration och tips. Eftersom jag vill springa LÅNGT (men knappast ultramaraton...) så känns det som om jag borde kunna få ett tips eller två, och som gastricbypass opererad behöver jag få i mig så mkt näring som möjligt i så litet omfång som möjligt. Dessutom vill jag gärna lära mig äta mer vegetariskt, även om jag ingalunda kommer bli vegan, så jag hoppas på ett tips eller två!

Även om jag KAN trycka i mig större mängder mat nu så är det ju så att 1, jag ska ju undvika att göra det GIVETVIS och 2, jag har fortfarande ett nedsatt näringsupptag eftersom dom inte bara kapade magsäcken utan även en bit av tarmen. Visst kan jag gå till en dietist och be om hjälp, men min uppfattning är att dom sällan är duktiga på vad kroppen behöver vid hård träning. Helt fördomsfullt inbillar jag mig att det är FÅ före detta fetton som attackerar målet att springa en halvmara. Faktiskt. Min uppfattning är att de dietister vi har tillgång till mer är kunniga inom vad man ska och inte ska äta för att klara VARDAGEN. Jag hoppas kunna få lite mer löpanpassade råd bokvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar