måndag 11 februari 2013

Pengar, who needs it?

Fy helvete så pank jag är... Januari månad var helt absurd i mängden räkningar och annat skit, så det blev nästan ingenting över. I dagsläget har jag ca 100:- på kontot, och det är 15 dagar kvar till nästa inkomst. Jippi ka yey... Ändå fick jag in/tillbaka lite pengar som jag hade räknat bort, fasen vet hur det hade sett ut annars!

Har både kyl och frys full med mat, så det är inte så att jag kommer svälta ihjäl direkt, men bara det faktum att man inte kan göra squat eftersom man är helt jäkla luspank är så TRIST! Kan inte ens köpa garn, så allt virkat blir... Gult, eftersom jag har sånt garn över. (Hittade ett rött garn också, wohoo)



I februari blir det lite roligare, men riktigt skoj blir det i mars eftersom jag jobbar en del nu i februari. Har fått jobba både på min VFU-plats men även ett litet pass på en annan förskola. Det är ju super, ju mer jag får visa upp mig desto mer jobb lär jag ju få. Det är ju förstås lite trist att den största anledningen till att jag får jobba är att Vikarien (Ni vet han jag skrivit om för någon månad sen) inte får jobba mer. Han har samlat på sig för många LAS-dagar och är helt ute ur matchen. Skittrist, för både ungar och personal ÄLSKAR honom. Fast det blev ju bra för mig. Stackarn, han är lite deppig...

Så, här sitter jag med min hundring och längtar till mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar