tisdag 26 februari 2013

Mer barnprat, men LITE roligt blir det också.

Eftersom typ alla jag känner (känns det som) ska ha unge, och eftersom jag pluggar till förskollärare, så blir det väldigt mycket barnprat på dagarna, och jag känner att jag måste ventilera det lite. Jag ber verkligen om ursäkt, jag vet hur aptrist det är med folk som bara pratar om sina ungar, och jag HAR inte ens en! Men nu är det så. Vi får ha det såhär ett tag.

Jag känner att det här med att jag är så jävla GAMMAL, och kommer vara ännu äldre OM jag får en unge (det vet vi ju inte, jag kan ju inte ens säga varför jag vill ha en?) verkligen är en issue. Idag när jag promenerade med handledaren (vi traskar en mil nästan varje kväll) så kom vi in på det, och jag insåg att om jag får en unge så finns det en överhängande risk att jag GÅR I PENSION ungefär samtidigt som ungen flyttar hemifrån... Jag började nästan hyperventilera. Fy helvete så gammal! Skulle jag dessutom råka få barnbarn får jag ju för fan vara glad om jag minns vad dom heter från dag till dag, herregud... Jobbigt. Väldigt jobbigt.

Sen pratade jag med den ena kompisen om hur jäkla DYRT det är att skaffa unge, och hon sa att innan man ens fått hem den från BB så har den kostat över 20 000 (barnvagn, bilstol osv osv osv), och jag som då är ganska förtjust i att PLANERA tänkte (och sa) att man kanske får lägga upp ett bebislager, över tid liksom. Köpa på sig lite grejer som man kommer över billigt, så man har innan det blir aktuellt.

Sen tänkte jag efter. Och skrattade nästan ihjäl mig... Alltså. Singel. 30 plus. Bebislager.

"Javisst, vi kan ligga! Jag ska bara flytta barnvagnen här lite så ska du få se på åka! Barn? Nä det har jag inga! Ännu..." Gissar att det skulle bli GANSKA svårt att hitta en normalt funtad pappa till den ungen. Finns ju ingen vettig karl som inte skulle fly för livet! Skrattar fortfarande åt spektaklet... Så bebislagret kanske får vänta tills man iaf hittat en trevlig karl. Eller så kanske man kan förvara lagret hemma hos en kompis...

2 kommentarer:

  1. Jo tjena, här har vi då jävlar inte spenderat några 20 000 kan jag ju säga... Kanske om man köper allt nytt, till fullpris. Men då får man ju skylla sig själv.

    SvaraRadera
  2. Vi har då inte heller spenderat några 20 000 :o
    Köpte en skitsnygg vagn med skötväska plus amningskudde och babybjörn bärsele för 700 kr , babyskydden (bra grejjer ) köpte vi två för 700 och sen fick vi ärva massa fina babykläder från vänner , köpte lite nytt på ullared för max 500 ing ... swooosh i runda slängar ca 2000 kr sen fick vi en nästan ny bilbarnstol av vännernas kompis gratis :) så du behöver inte spara sååå mkt hehe // väntar på att få tillverka sagasyskon

    SvaraRadera