fredag 1 februari 2013

Fjällvandrarplaner

Som vanligt sitter jag och längtar bort, och den här gången blev det fjällvandrarsug. Problemet är ju att INGEN av mina vänner vill följa med, det bara ynkas och gnölas om att det är jobbigt. Fast jag glömde visst fråga Carina, påpekade hon lite fint, och så bestämde vi att vi åker!

 Jaaa, bilden är stulen från google

Planerna är än så länge väldigt lösa. Den enda plan vi egentligen har är "vi åker". Jag åker gärna mitt i sommaren så man slipper frysa, men vi får se när och om och var vi får tag på stuga. Varken jag eller Carina är väl direkt några happy campers, så vi kör lightversionen av fjällvandring: Vi sätter oss i en bekväm stuga och gör dagsturer på några mil. Då slipper vi framför allt asa på tält och kök och mat och hela fidevitten tvärs över fjället. Bara ta en ryggsäck med vatten och lunch och traska iväg. Och är det kasst väder skiter man i det och stannar inne istället.

Det ska bli RUSKIGT roligt, jag längtar så jag avlider och dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar