lördag 9 februari 2013

Ebba hjärtar Abba

Abbas färdiga såser för att ugnsbaka fisk måste ju vara det bästa som hänt fisken? Färdigt, gott och enkelt. Plus billigt.

Har inget som helst koll på näringsinnehållet, så det innehåller säkert både socker och glutamat och allt annat man får cancer av, men skitsamma när fisk plötsligt är GOTT! Jag har aldrig gillat fisk, men det beror ju på att det är stört omöjligt att laga god fisk. Vanligen smakar det ju ingenting annat än just FISK, skitäckligt.

Lax har jag börjat gilla, antingen om man lindar den i bacon och pesto vilket blir svingott men hyfsat fett, så min mage gillar det inte, eller om man folieugnsbakar den med wookgrönsaker och potatis. Sjukt gott. Idag testade jag en sån påse för torsk, som ju är den äckligaste ätbara fisken som finns, och det blev JÄTTEGOTT! (Nu tänker ni GÄDDA! Gädda är den äckligaste fisken! Mmm, säger jag, det var därför jag skrev ÄTBAR! Gädda är kattmat. Helt ofattbart att folk ÄTER skiten.)

Hur som. Torsk. Påse. Potatis. SVINGOTT!

Det blir ju dessutom helt galet billigt. På min dyra(!) lokalbutik kostar ett sånt torskblock som räcker till 4 portioner ca 30 spänn. Sen kostar en påse sås ca 20, och så några potatisar till det. Så runt 60:- för 4 portioner mat. Det känns väl rätt ok, kan jag tycka. Sen kan man ju köpa såna torskblock MYCKET billigare om man tar sig iväg till valfri större kedja, t ex willys. Har för mig att jag sett dom för typ 10-15 spänn där, om man tar något billighetsmärke.

Lax blir ju lite dyrare eftersom lax kostar SKJORTAN, men man behöver ju inte äta lax varenda gång när torsken är så himla billig och smakar minst lika bra när man dränkt den i sås.

Svinbra, jag lär äta fisk betydligt oftare nu än innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar