onsdag 27 februari 2013

Confessions of en äckelmaja...

Jag är föga engagerad i städning. Oanmälda besökare riskerar att bli väldigt hundhåriga, och få se en faslig massa disk och en synnerligen obäddad säng. Jag bryr mig helt enkelt inte, men jag försöker hålla det luktfritt, och vet jag att det ska komma folk diskar jag, bäddar sängen, dammsuger och skurar så det iaf ser hyfsat ut. På den nivån är det.

Jag har haft lite stopp i duschavloppet ett tag. Men eftersom jag knappt har varmvatten så duschar man ju inte direkt i onödan, så man hinner ju glömma att det blev vatten över hela badrummet sist man duschade... Ni fattar. Man glömmer rensa avloppet.

Men igår tog jag tag i saken. Drog på mig handskar och utrustade mig med tunga vapen och gick in i badrummet för att rensa avloppet. Och visst. Jag visste ju att det var stopp, och att jag troligen skulle hitta ett par mindre trevliga saker där nere. Det var jag förberedd på. Jag var dock en smula mindre beredd på att hitta VÄXTLIGHET där nere!?

När jag höststädade balkongen och tog in mattan ställde jag in den i duschen och tvättade av den, och jag gissar att ett eller annat frö från ett eller annat växande hamnade i avloppet, och nu växte det så fint där nere.

Så visst. Jag kanske kommer ta tag i avloppet lite tidigare nästa gång. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar