torsdag 17 januari 2013

Sämre födelsedagar har man ju haft

Och bättre, iofs.

Åkte lite hastigt och lustigt på att vara hundvakt åt en bekant som skulle på roadtrip, så jag fick hit tre extra hundar dagen före födelsedagen. En löptik, en unghanne och en valp... Gissa om jag fick sova något alls under natten???

Valpen fick sova i sängen med mig och låg som en halsduk över mig hela natten, jättemysigt, men ganska svårt att sova... Tiken och hanen fick sova i köket, en av dom i bur, och hanen pep heeeeeela natten.

Kl 0720 på morgonen ringde telefonen, och det var min VFU-plats som undrade om jag kunde jobba under dagen, och börja helst nu på en gång? Kände inte att det var RIKTIGT läge för att jobba, men också att jag inte kunde tacka nej när jag tjatat mig harmynt om att dom ska ringa mig när det finns jobb, så det var bara att lösa problemet.

Så delar av födelsedagen spenderades på förskolan, efter ingen sömn alls och med ett gäng hundar hemma som jag egentligen inte alls ville lämna ensam. Dock hade det gått fint med hundarna hemma, och jag blev ju attackerad av typ 10 ungar som tydligen hade saknat mig, så sämre födelsedagar har man ju haft.

Antal födelsedagspresenter utöver den jag gav mig själv uppgår till exakt noll. Det blir gärna så när man fyller år precis efter jul. Antal bitar tårta uppgår till exakt noll också, det blir gärna så när man är gastric bypass opererad. Åt dock en cupcake när jag kom hem.

Antal grattisar på fb uppgår till nästan 90... Ser ofta folk som gnäller på att folk grattar på fb ist för att ringa, men fy fan för att ta emot 90 telefonsamtal??? Nu var det EN som ringde, och det känns mer lämpligt ;)

Antal personer som jag ANSER BORDE ha sagt grattis, men som inte gjorde det trots att jag förnedrade mig och HINTADE att jag fyllde år uppgår till en. *muttrar*

Ett år äldre, men inte en dag äldre än 22. Grattis för fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar