onsdag 10 oktober 2012

En plan tog form...

Började tänka häromdagen att jag nog skulle dra till Örebro nästa höst. Jag tänkte att jag måste ju vänta in operationen, och om jag ska byta universitet så måste det ju ske vid ny termin, och allt sånt.

Men det är ju sånt jävla PYSSEL med att komma in på skolan och börja den, och samtidigt få lägenhet, och helst veta tre månader i förväg så att ja kan säga upp den här lägenheten, men man får ju inte antagningsbesked så snabbt, och tja... En jävla massa problem.

Så tänkte jag i morse när jag stod i duschen att om man hade jobb i Örebro över sommaren, så kunde man ju vara på plats redan när skolan börjar. Jobbar man dessutom heltid så har man ju råd med två hyror, dvs en i Örebro och en här. Då kan jag ju fortsätta vara skriven här, och behöver inte BO här för att få operationen, utan jag kvistar bara hit för att opereras och sen kan jag flytta på riktigt. Tar man dessutom ett studieuppehåll någon termin så behöver man ju verkligen inte stressa över att inte bo på plats när skolan startar.

Sen utvecklades planen ytterligare, när jag insåg att om jag nu ändå ska ta ett studieuppehåll så behöver jag ju inte vänta till hösten. Eller till sommaren, för den delen. Jag kan ju lika gärna ta ett studieuppehåll from vårterminen, dvs slutet av Januari.

Jag måste fundera lite mer på planen. Och så måste jag prata med Frodis, för typ minst 50% av planen hänger ju på att hon kan tänka sig att ha en inneboende i förrådet tills jag får lägenhet ;)

Det är inga små krav/önskemål jag har... Jag kanske kan muta med att jag städar åt henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar