måndag 15 oktober 2012

Don't drink and Facebook

Vinade lite häromkvällen och satt samtidigt på Facebook och slösurfade (som om det inte är något jag gör ALLA dagar...) och såg att en fb-kompis gjort mormorsrutor. Fråga mig inte HUR jag kom till slutsatsen, men jag kom iaf fram till att jag också vill!!

Jag gillar sånt där, eftersom jag har något slags behov av att hålla händerna sysselsatta, och när man stickar eller virkar så jobbar händerna, men (när man lärt sig) inte huvudet. Man kan glo på tv samtidigt liksom.

Drack ett glas vin till och grävde sedan fram min (enda) virknål och mitt GIGANTISKA rosa garnnystan. (Tur stackars saga blev en flicka!) och googlade efter en beskrivning på hur man gör! Tantåldern möter dataåldern... Hittade en youtubefilm och testade. Gjorde precis som hon på filmen, men det blev helt fel! Min ruta blev rund!!

Efter typ tusen försök gav jag upp och tänkte att jag får nog testa utan vin... Dagen efter försökte jag igen men det blev fan inte bättre!! Googlade igen och hittade en SJUKT pedagogisk förklaring med bilder och allt, och DÅ började det likna något! Det blev fint i två varv, men på tredje varvet blev det bara bajs! Jag gjorde om, med samma resultat, läste, gjorde igen, med samma resultat... Sen kollade jag på bilden, och inser att människan glömt skriva ner en hyfsat viktig del av beskrivningen! Sen gick det bättre. Tog iofs ett dygn att få till den första rutan, men nu sitter det! Dom blir kanske inte jättefina, men dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar