torsdag 6 september 2012

Varför livet är bajsigt

Börjar rycka upp mig lite efter tre dagar under isen. Som det ser ut just nu så kommer jag inte få slutföra den här terminen eftersom jag inte klarat G på en tenta. Det innebär att jag får hoppa av utbildningen, och sen eventuellt återuppta studierna på en annan skola eller flytta till kalmar, eftersom vår klass är den sista på vårt lärcentra. Det i sin tur innebär att from december är jag utan inkomst om jag inte hittar jobb under de närmsta tre månaderna. YEY!

Det som gör mig bara en PYTTELITEN smula bitter är att lärarna KAN förhindra det här, men dom vill inte. Dom vägrar, för att vara exakt.

En PYTTELITEN ljusning i det hela är att "någon" påstod att det är upp till kursansvarig för sista kursen den här terminen att bestämma om vi (Ja, jag är inte ensam) får gå eller ej. Jag tror att "någon" har fel, för om jag minns rätt så måste vi ha klarat kursen som är förkunskapskrav, det är inget som dom kan besluta bort.

Men jag är inte bitter. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar