torsdag 13 september 2012

Sinnesslö apotekspersonal

Var in på apoteket idag med flera års gamla/förbrukade mediciner. Hade flera såna påsar som man ska lägga dom i, men eftersom påsarna är genomskinliga och jag inte hade lust att gå på stan och skylta med diverse sprutor och andra mediciner så la jag alla påsar i en nettokasse.

Tant på apoteket: *Tittar i påsen* Det är inga sprutor va?
Jag: Jo, men dom ligger i såna plastskydd.
Tant på apoteket: *Tittar i påsen* Vi har speciella påsar som du kan lägga medicinen i, till nästa gång.
Jag: Ja, dom ligger i såna...
Tant på apoteket: Och så kan man ta bort förpackningen, den vill vi inte ha.

Men herregud, hur jävla imbecill är du??? (Sa jag inte) Människan hade tittat i påsen minst två ggr och ändå inte noterat att det inte var en enda förpackning, förutom dom som sprutorna ligger i!!!!! Hur sinnesslö får man vara när man ska hantera folks mediciner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar