lördag 15 september 2012

Äta bläckfisk? Jag vet inte det jag...

När jag köper Sushi till lunchen så är det Lax, Räkor, Avocado och Rullar i den. Räkorna kan man ju av moraliska orsaker byta ut mot annat, men allt är ju liksom ÄTBART.

När jag skulle köpa Sushi till middag tänkte jag mig inte för utan beställde samma sak som jag brukar. Bara det att på kvällen är det mer fancy smancy med lite mer grejer i... Tonfisk, Grillål och Bläckfisk...

Inget av det står direkt på min bucketlist så jag var en SMULA skeptisk, men efter att ha petat och luktat och studerat en bra stund så bestämde jag mig för att äta ändå.

Jag överlevde, och det smakade typ inget märkvärdigt, men för formens skull tror jag nog att jag byter ut både tonfisk, ål, bläckfisk och räkor nästa gång... Både för moralen och smaklökarna...

Och nej, jag orkar inte 12 bitar (Som egentligen är 16 eftersom man får 2 av varje rulle) utan jag köper 12, äter hälften och sparar resten till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar