onsdag 4 juli 2012

En perfekt avslutning?

Kl 5 i morse, 1,5 timmes resväg från Stockholm som var "slutdestinationen", blir Halo akut magsjuk och spyr/skiter ner hela buren. In med hund och bur på dass och liksom försöka skrapa ut äcklet och torka hyfsat rent. Jo men lycka till!?

Helvete vad det stank, och det äcklet fick jag sen släpa på tills jag kom hem kl 14... I Stockholm kunde jag torka av hundstackaren med våtservetter, och "tvätta" tygburen med våtservetter, och sen slet jag upp en skjorta ur resväskan och la den i buren ist för det vidriga fällen som var helt nedsmetad. Stackars Halo fick ju fortsätta åka i den vidriga buren, och med tanke på hur varmt det var och hur illa JAG mådde av lukten vill jag inte ens veta hur han mådde, stackarn :(

Men hem kom vi till sist, och lille Halonen har fått välling och bröd som han, peppar peppar, fått behålla. Efter det la dom små sig att sova, och jag monterade ihop min nya säng som är GIGANTISK. När jag nästan tappade en madrass i huvudet på Halo så öppnade han ena ögat, noterade att han levde och somnade om. Dom är helt SLUT efter att ha varit på resande fot i 3 veckor, med löpande tikar, matvägran och allt helvete. Halo väger nog inte mer än 5 kilo nu,han är så mager att man helst inte vill ta ut hunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar