måndag 14 maj 2012

Upp som en sol, ned som en pannkaka

Äh!

Fick världens bästa idé när jag satt och pluggade och läste om barns språkutveckling, barnböcker och dess funktion för att barn ska lära sig språk. Kom på att jag kan ju köpa böcker på tyska och läsa, och utveckla MITT språk på ett hyfsat enkelt sätt!

Slirade in på bokus för att kolla utbudet. Bestämde att BARNBÖCKER nog har ett lagom avancerat språkbruk för en anfänger som mig, och gjorde en sökning på olika språk. Jomenellerhur? Finns inte en enda bok på tyska :( Det finns massor med språk, bland annat skotska och kymriska (vad fasen är det???), men inte en enda på tyska.

Nehepp, så var det med den saken. Jojo, jag KAN gå in i en bokhandel och be dom beställa, men av någon anledning känner jag mig inte så sugen på att gå dit och säga "jag skulle vilja ha en bok på tyska, vilken som, välj själv!"

Jag får leta vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar