tisdag 8 maj 2012

Rensade garderoben enligt "no mercy-systemet"

Alltså, efter att ha gått ner NÄSTAN 50 kilo så är garderoben fylld med både det ena och det andra som man inte kan ha. Men är man student, och jävligt fattig, så prioriterar man lätt bort KLÄDINKÖP och försöker klara sig med det man har...

Till sist kommer man dock till en punkt när man inser att man måste sluta gå runt med kläder som hänger, man behöver ju inte direkt göra sig FULARE än vad man behöver vara...

Gick in i garderoben och rensade ut ALLT som är för stort, och ALLT sånt där som "man troligen aldrig kommer använda men som är bra att ha kvar ändå". Skickade två stora kassar med kläder till mamman,och fick... Ingenting kvar. Vi får hoppas att det jäkligt snart blir jäkligt varmt, för då kan jag ha mina "semesterkläder", för det är typ dom jag har kvar i garderoben.

Jag får önska mig presentkort i julklapp. Synd att det är så SJUKT länge kvar till jul! Givetvis kommer jag köpa en del nytt, men det är ju som sagt så att budgeten är en smula ansträngd. Dessutom blir man ju lite SNÅL när man vet att man kommer gå ner 1-2 storlekar om ungefär ett år! Jag menar, jag vill ju helst inte gå och köpa t ex jeans nu, eftersom jag inte kommer kunna ha dom när dom har opererat bort min "påse" på magen. Tröjor kan jag ju köpa, på överkroppen är jag nog ganska klar med viktnedgången, men jag kan ju inte gå byxlös ändå... I dagsläget har jag 3 par jeans jag kan använda,plus ett par jag fick av Frodis som jag kan ha, men där midjan är lite för låg så hips vips har dom liksom hamnat UNDER påsen på magen... Sjukt sexigt.

Men å andra sidan, hellre att jag bara har 2-3 par byxor än att jag går runt med kläder som ser ut som ett tält. Man behöver ju som sagt inte göra sig fulare än nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar