söndag 20 maj 2012

Nya mått

Jag har gått UPP i vikt, och vet inte hu mkt som är snask och hur mkt som är muskler... Jag har fått mer muskler sen jag började jogga, det vet jag, men jag känner mig tveksam till att det ska vara hela viktökningen...
Efter att ha gått stadigt ner under 1.5 års tid får man fan panik när man hips vips går UPP TRE KILO...

Nu laddar jag för tjejmilen, så målet är att inte jogga kortare sträckor än 1 mil och fortsätta som vanligt med 3 ggr/vecka. Jag har ju redan tagit 9 km, så en mil är nog inget problem, men vi får se. Så, 3mil i veckan ska joggas, och utöver det så ska ju hundarna motioneras så jag hoppas jag ser lie resultat. Eftersom jag inte riktigt vet hur det är det där med muskler och vitökning så satsar jag på att mäta mig för resultat.

Det jobbiga är att magen liksom ändrar form. Den sjunker ner, så jag blir smalare upptill och fetare nedtill. Sjukt frustrerande, speciellt när vågen visar på pluskilon och man egentligen inte vet om man blir fetare eller inte...

Men ändå. Inmätning:

Midja 91 cm (Oförändrat, totalt -34 cm)
Över navel 105 cm (+1 cm, totalt -38 cm)
Under bröst 93 cm (+1 cm, totalt -39.5 cm)
Bröst m. Bh 102 cm (-1 cm , totalt -44cm)
Höger överarm 31 cm (+1 cm, totalt -10 cm)
Höger underarm 25 cm (+1 cm, totalt -5 cm)
Vänster överarm 30cm (Oförändrat, totalt -10 cm)
Vänster underarm 24 cm (Oförändrat, totalt -5 cm)
Hals 34 cm (Oförändrat, totalt - 6 cm)
Höft 102cm (+2 cm, totalt -26 cm)
Röv 101 cm (+1 cm, totalt -22 cm)
Höger lår 54 cm +2 cm,
Höger vad 39 cm +1 cm
Vänster lår 54 cm +3
Vänster vad 39 cm Oförändrat


BMI ca 29
Vikt 79 ca

Tog bort den totala minskningen på benen, tycker nog att det är ganska safe att anta att alla cm som kommer plus på mina smala ben är muskler och inte fläsk...

Tycker överlag att det var lite väl mkt plus både här och var, men med lite tur ska det väl ge sig under de kommande veckorna.

1 kommentar:

  1. du glöm inte bort att man måste göra annat med än att bara jogga 1 mil. Intervaller är jättenyttigt för att få upp flås å att kunna öka farten lite. lika så att ta ut längre steg ex under 40 steg så att du får igång en spurt typ. =)

    SvaraRadera