fredag 4 maj 2012

När plastiken är klar...

Kan jag flytta. Jag hade ju tänkt kolla upp om det gick att få det i ett annan län, men nu när det är så kort tid som 6 månader till första träffen så känns det inte som om jag behöver stressa med flytten.

Vet inte om jag har bloggat om att flytta? (och är för lat för att kolla...)

Jag trivs väldigt bra här i Västervik. Stan är iofs lite för liten och folk har lite för lite att göra för att jag ska vara helt till freds, men jag har ett bra liv här-överlag. Det jag saknar helt är ett socialt liv, och något att GÖRA... Jag går skola och jag jobbar en dag i veckan, det är hela mitt sociala liv... Jag kommer sakna framför allt mina jobbarkompisar massor, men mitt sociala liv behöver lite mer stimulans än vad jag får genom att träffa dom en gång  veckan på jobbet...

Varje gång jag kommer hem från semester med Frodis blir det så mkt mer uppenbart hur missnöjd jag är med mitt liv, så nu måste jag styra upp det här! Jag planerar att flytta till Örebro, så har jag iaf Frodis att hänga med!

Nu lär vi ju inte träffas varenda dag heller (då skulle vi nog tröttna*S*) men bara det att man har någon att GÖRA saker med om och när man känner för det är ju ett hyfsat stort framsteg... Sen är ju Örebro lite större och det HÄNDER faktiskt grejer där så jag tror att det kommer bli kalas.

Jag ser fram mot flytten med lite skräckblandad förtjusning. Jag VILL ju flytta, helst nu på en gång, men samtidigt innebär det ju att jag ställer hela min tillvaro på ända IGEN, och dessutom lämnar en massa människor som jag tycker om bakom mig :/

Sen ska det ju styras upp rent praktiskt också. Jag bör kunna söka in på förskollärarutbildningen i Örebro och bara bli flyttad dit, men sen ska det ju klaffa så att man får en lägenhet i tid till att terminen startar, det går ju inte direkt att sitta och pendla... Det går ju såklart att flytta tidigare också, men då ska man lyckas få ett jobb i Örebro, utan att bo där... Best of luck, eller nåt! (Men jaja, det är problem som jag får ta tag i om ett år eller så...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar