torsdag 10 maj 2012

Just ja, nytt jobb!

Minns inte om jag bloggat om det heller (It all happens on facebook ni vet...) men för ett tag sedan var jag på anställningsintervju (typ) på en förskola här i närheten och träffade en supertrevlig kvinna som faktiskt ställde massa intressanta och tankeväckande frågor. När jag gick därifrån sa hon att "jag hör nog av mig", och det tolkade ju jag som att det hade gått bra, men man VET ju aldrig liksom...

Idag ringde hon mig och undrade om jag kunde jobba! Tyvärr var jag ju redan på väg till mitt nattjobb, eftersom det är alkoholutbildning i två dagar (på dagtid dårå...) så jag var ju tvungen att tacka nej, men jag är ju ändå jätteglad att hon vill att jag jobbar! "Jag hör av mig fler gånger!" sa hon. Skoj!!

Extrapengar i all ära, men det jag faktiskt ser fram mot mest är att få mer praktisk yrkeserfarenhet! Jag har ju noll och nada erfarenhet av yrket liksom. Nu är det "bara" ett "hoppa in med kort varsel-vikariat", men all erfarenhet är bra erfarenhet, och alla extra pengar är bra extra pengar!! Bör ju dessutom vara lättare att få vick i Örebro sen också, om man har mer erfarenhet och lite referenser!

Jag vågar knappt säga det, men jag har flyt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar