tisdag 1 maj 2012

Joråsåatte...

Lördag:

Jag: Jag lär mig gärna baren, det känns som något som är bra att kunna.

Chefen: Javisst, vi tänkte ha en workshop med dom vanligaste drinkarna och så framöver...

Idag:

Chefen: X har skadat sig och kan inte jobba, du får stå i baren! Här är ett mätglas och ett blade, resten får du fråga om när det händer!

Ehh... När jag sa att jag gärna lär mig baren tänkte jag mig nog att jag skulle få mer upplärning än en 4.5 minuters instruktion 45 minuter före öppning... Nu hade jag sån jävla tur så nästan alla beställde vanliga shots, och det kunde jag rodda utan hjälp. Lilla Martin ville ha en specialshot, men han sa själv vad det skulle vara i och typ pekade på flaskorna... 2 drinkar som jag inte kunde sålde jag, då fick jag fråga vad det skulle vara i och den utbildade barpersonalen tog helt enkelt och ställde fram flaskorna och sa "det här plus sprite" *S*

Men det var skoj, det var det faktiskt! Mkt roligare än jag trodde att det skulle vara när jag sa att jag ville lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar