fredag 4 maj 2012

Ettårsbesök hos kirurgen igår

Nu är det iofs lite mer än ett år sen jag opererades, men eftersom jag fått boka om tiden typ hundra ggr så blev det igår.
När det är min tur att gå in får jag veta att kirurgen står och opererar och är (minst) 45 minuter sen, så det blev en hel del väntan. Om man får vänta mer än 30 minuter har man rätt att få tillbaka patientavgiften, och jag fick komma in efter en timme... Nu var det väl inget direkt besvär för mig, och träffar man en kirurg så är ju risken att han är upptagen med att skära i folk, men 300 spänn är LITE för mkt pengar för att man ska tacka nej till att få tillbaka dom om jag har rätt till det... Många sura miner blev det, men jag fick mina pengar tillbaka.

Hur som... När jag väl fick träffa kirurgen så var han ju lite stressad, han hade ju fler i väntrummet som skulle träffa honom, så det blev ett kort besök, men det passar mig utmärkt. Han inledde med att säga att "det här har ju gått FANTASTISKT bra" och syftade då på att jag gått ner NÄSTAN 50 kilo nu. Sen pratade vi lite om ett papper som jag skulle lämna in, där man typ får betygsätta hur man mår nu jämfört med före op och så där. Efter det ville han klämma och känna lite på magen för att "se om huden hängt med" och det kan vi ju lugnt säga att den inte har ;)

"Ja här är det ju lite häng, hur känner du inför det?" Ehh, ja asså VILL ni ta bort skiten så är ju inte jag svår om vi säger så... Så då säger han att "ja det här kan vi absolut hjälpa dig med" sa han då, och sen säger han att dom numera har en plastikkirurg här i Västervik (tidigare fick man åka till Oskarshamn) och att jag kan få en kallelse om ca ett halvår, om jag vill? Kan du fethaja ;)

Kirurgen hade med sig en AT-läkare också, och här bröt hon in och hade frågor ang bukplastik och en eventuell graviditet, för "du är ju ung..." "Ajuste, det glömde jag!" säger kirurgen, och undrar hur hade hade tänkt där? Fick förklara återigen att jag inte vill ha barn, varken nu eller senare, men kirurgen kände att jag kanske skulle ångra mig? Fick ju lov att säga att jag kan såklart inte garantera att jag inte kommer ändra mig om några år, men sa också att jag är 33, snart 34 och singel... Innan jag ens har träffat någon och man har kommit så långt i relationen att det ens skulle vara aktuellt med barn så känns det lite som om det tåget har gått...

Det argumentet verkade han tycka var helt logiskt och sa att vi kör på som planerat med en kallelse om ca 6 månader! Jag brydde mig inte ens om att fråga om något annat än bukplastik kunde bli aktuellt, jag får ta upp brösten med plastikkirurgen sen och se vad han säger. Det är minst sagt ett long shot att dom vill bjussa på ett bröstlyft, men jag hoppas!

Om jag får kallelse till en första träff om ca 6 månader kanske jag blir opererad någon gång vinter/vår nästa år, det vore ju super!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar