fredag 25 maj 2012

Ett tips från en idiot till en annan!

Ja, nu väljer jag att adressera det här till just idioter, för bara en idiot skulle vara lika dum som den här idioten...

När jag och Tess joggade Vimmerbyloppet fick jag så SJUKT ont i foten. Jag har ju en gammal hälsporre,som egentligen inte ställer till så mkt besvär, men eftersom start och målgång (ca 2 km totalt) under loppet gick på kullersten (föga flexibelt underlag) så blossade besvären upp och jag kunde knappt gå...

Det resulterade i att jag felbelastade resten av kroppen, så jag fick ont i benet och slutligen ryggen. Ryggen gjorde bara LITE ont, jag hade inte några egentliga besvär, men den var öm. Så när det var dags att jogga den där milen så tänkte jag att "jag kommer nog inte så långt med en ond rygg, men jag testar väl och ser hur långt jag kommer".

Idiot. Jag hade ju inte ett dugg ont så länge jag sprang och höll kroppen varm och i rörelse... Smärtan kom dagen efter och sitter fortfarande i! Första dagarna gick det att leva med smärtan, jag var bara lite krokig, men det blir bara värre och värre! Varje kväll tänker jag att IMORGON måste det ju vara bättre, nu har det ju gått så lång tid... Och varje morgon vaknar jag och har så ont att jag nästan vill gråta. Idag var jag faktiskt tvungen att ta värktabletter för att jag har så jävla ont. Har kunnat härda ut hittills eftersom det "slutar" göra ont när jag rör mig, men idag är jag verkligen helt lam i ryggen och jag vaknade med rejäl värk.

Har starka piller hemma, men eftersom jag blir hög (!) av dom så undviker jag att äta dom om det inte är absolut nödvändigt, och idag blev det tyvärr nödvändigt.

Så, kära idioter som är lika puckade som den här idioten: har ni ont i ryggen, ge er inte ut och jogga en mil...

1 kommentar:

  1. Ett tips är att faktiskt äta antiinflammatoriska tabletter typ en vecka så får ryggen en chans att bli frisk

    SvaraRadera