söndag 6 maj 2012

Åka bil till Nord maLING?

N berättade häromdagen att hon hade ett ärende upp till Norrland, och med tanke på att hon tidigare ansett att UPPSALA är Norrland så fäste jag inte så mkt vikt vid det... Sen började hon säga att det är si och så långt norr om Sundsvall, och då blev det ju genast mer intressant eftersom det lät som mina hemtrakter, men orten hon pratade om lär inte så bekant.. Nord MaLING liksom... (Ja jag vet att det är uppenbart i skrift, men testa uttala det...) Tog någon halvminut innan jag fattade att hon menade NORDMALING och det är ju PRECIS "hemma".

Om det nu blir av att hon åker så är det ungefär runt det datum då jag ska till samma place (nästan samma iaf) så med liiiite flyt för min del så kan jag få åka bil istället för tåg! Fatta så mkt bättre?! Ett dygn på tåg vs typ 10-12 timmar i bil, svår val eller??? Skönt för hundarna också, som kan få komma ut och kissa lite mer regelbundet än dom får på tåget... Jag hoppas verkligen att det blir av!! Då får jag ju dessutom visa N hur det ser ut där det RIKTIGA Norrland börjar ;)

Ännu bättre hade det varit om jag kunde muta "någon" att köra ner mig till Skåne när jag ska lämna Ixen the rottweiler till hundvakten. Minns ni den där jävla mardrömsresan jag gjorde runt jul, när jag åkte ner med Ix och Halo? Kan säga att jag inte är särskilt sugen på att upprepa den, med TRE hundar! Även om småfolket åker i bur är det lite för mkt bestyr med det där, fy fan vilket helvete det är att åka tåg med hund!

Oh well, det är en månad kvar. Gott om tid att utlova mutor och sexuella tjänster i utbyte ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar