onsdag 9 maj 2012

7 jävla kilometer! Eat my dust!

Har ju skrivit tidigare om att det jag tycker är mest intressant med det här joggandet är att testa hur mkt jag kan, vad kroppen orkar med och ställer upp på.

Längsta distansen innan idag var ju 6 km,som jag var JÄTTEGLAD för, men samtidigt känner man ju att "orkar jag 6 så orkar jag 7, och orkar jag osv", för faktum är att min kondition räcker till-det är benen som säger ifrån. Visst, jag flåsar som en blåsbälg medan jag joggar, men när jag är klar så går jag ner på vilopuls nästan direkt. Benen däremot domnar ju tack och lov bort så när jag väl stannar kan jag typ inte gå längre... Men så länge jag håller igång är benen med, men dom gnäller.

Igår var egentligen vilodag, men Fredrica ville ut och jogga och eftersom vi inte setts på hundra år hängde jag med på en kortis. 2 km bara blev det, men det var rätt skönt eftersom jag redan då hade träningsvärk i låren...

Idag skulle jag ut med Tess,och jag hade en sjuhelvetes träningsvärk i låren!! Vi sa att vi ser hur det känns runt 4 km, för där måste vi välja väg. Vi kan antingen ta höger och ta 6 km, eller vänster och ta 7 km. Första 2 kilometrarna höll jag på att dö, det var så in i helvete jobbigt för benen. "Sänk farten!" tänkte jag för mig själv, men sen insåg jag att jag KAN inte jogga långsammare än vad jag gjorde, så det var bara att plåga sig.

Runt 4 började benen domna bort, så efter att ha konstaterat att vi kan ju gå om det blir för jobbigt valde vi 7km, och joggade på. Sista kilometern eller så gick det svagt uppför och det var TUNGT, men när man kan SE slutet  och vet att det är så NÄRA så klarar man att köra på trots att benen skriker... när vi var utanför huset stod runkeeper på 6.60 ca, så vi tog en runda runt parken för att få ihop EXAKT 7 km. När man är så nära vill man ju inte snubbla på målsnöret!

7 fakking kilometer, med träningsvärken från helvetet och lår som skrek. I did it!! Nu ska jag hålla mig på 6-7 km någon vecka för att låta kroppen anpassa sig, sen kör jag på mot milen. Orkar jag 7 så är det ju bara 3 kvar till en mil...


2 kommentarer:

  1. vojne vojne vojne...
    vad ska jag ta mig till??

    ta på mig springskorna kanske..?
    en månad gamla fina skor, oanvända;)

    SvaraRadera
  2. Ja! do it! sen kommer du och joggar tjejmilen med mig!

    SvaraRadera