lördag 14 april 2012

Skål för personliga vinster

Om än ack så små...

Har tidigare kämpat med att orka jogga 3 minuter utan att dö, och på dom minuterna har jag kommit ca 500 meter. Att jogga mer än så har liksom inte funnits på kartan.

Idag drog jag till skogen för att provjogga en ny, tuffare, intervall (det är lättare i skogen eftersom man inte kan fokusera så mkt på hur jobbigt det är) men runkeeper krånglade och sa inte till när min 2-minutersintervall var slut så jag joggade vidare. Nog fattade jag att det gått mer än 2 minuter, men eftersom jag inte var död så fortsatte jag.
När jag stängde av runkeeper hade det gått 5 minuter och jag hade joggat NÄSTAN 700 meter! Det gick inte snabbt, men det gick, och jag var inte döende!

Små vinster. Om jag orkar jogga 700 meter, i skog-men ändå- så är kanske inte en hel kilometer jättelångt borta när allt kommer omkring! Sen är det bara 5 kvar, men det är ett senare problem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar