lördag 7 april 2012

Jag fick en komplimang...

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förmedla den här känslan, men jag ger det ett försök...

Sista kvällen, när vi skulle gå i flock till nattklubben "Little Buddha" tillsammans med entertainment teamet, så störtade jag och Frodis som vanligt i förväg... (Orka gå och söla i grupp som ett gäng förskolebarn??) Efter ett tag kände vi att vi kanske eventuellt borde vänta lite, så vi stannade till en stund och då kom serb-tysken fram och gick med oss. Han kände väl att NÅGON var tvungen att hålla styr på partytanterna...

Efter ytterligare en stund (kan handla om sekunder, för SÅ långt var det inte att gå...) så hamnade jag bakom Frodis och serb-tysken, så jag gick ensam lite bakom dom, och bakom mig gick tysken (THE tysk, ni vet...) och ytterligare lite längre bak gick alla andra... Jag vänder mig om för att se om jag ska stanna och vänta på alla andra i solidaritetens namn, och håller på att krocka med tysken som kommer smygande precis bakom mig. Han tittar på mig och säger "Very nice", och sen störtar han ikapp Frodis och serb-tysken och där står jag och flinar  ;)

Alltså, "very nice" kan ju betyda PRECIS vad som helst, men jag har analyserat det hela (trust me, det är grundligt analyserat) och kommit fram till att det inte kan betyda så mkt mer i just det läget än att han gillar vad han ser där han går bakom mig... Gissningsvis gillar han mina skor (det vet jag att han gjorde, för det sa han) och eftersom dom sitter fast på mina ben så väljer jag att tro att han gillar dom med ;)

Det är mao inte så mkt VAD han sa, som hur han sa det! Lite sådär "jag borde verkligen inte säga det här, så jag väntar tills du är ensam, för jag kan inte låta bli..."

Jag kommer leva LÄNGE på den komplimangen. Jag ler fortfarande, nästan en vecka senare. Det har ju dessutom blivit lite uppförstorat för mig, eftersom det är den FÖRSTA komplimangen jag fått sådär spontant av en karl... Vänner och bekanta har såklart kommenterat att jag blivit smal och snygg, och det är MYCKET uppskattat, men det blir en helt annan sak när en snygg pojke karl liksom lite sådär hemligt säger det...  Jag kan inte beskriva känslan, den är magisk. Att en så PYTTELITEN grej, två sketna små ord som kan betyda vad som helst, kan betyda så mkt för självkänslan.

Magiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar