fredag 10 februari 2012

Slyna

Mio höglöper. Jag trodde faktiskt att jag skulle bli tvungen att lämna bort henne under större delen av löpet, men pojkarna har varit jätteduktiga så jag har sluppit det. Just NU skulle jag gärna slippa henne, men det är så kort tid kvar så jag vägrar.

Jag har iofs inte haft skitmånga tikar, men jag har ALDRIG haft en tik som SKRIKER efter att bli påsatt. Hon är helt vansinnig! Så när hanarna inte jaga efter henne jagar hon efter dom, vi har en sjukt harmonisk matte här hemma... (fast just nu sover alla tre i soffan.)

Igår insåg jag att när Mio horar ut sig som hon gör nu vågar jag inte sova med henne i sängen längre, så hon åkte ner på golvet i en komposthage med en bur att sova i. Nattade henne någon timme innan jag och pojkarna la oss, och det blev så sjuuuukt harmoniskt här hemma... Idag är hon lika asjobbig, så jag kommer strax vara en elak matte och kasta in henne i fängelsehålan igen, så alla djuren kan slappna av.

När jag skulle sova middag efter jobbet så tog jag henne med mig till sängen och satte upp galler runt om så att pojkarna till sin stora besvikelse fick stanna utanför. Lite måste hon ju ändå få vara med, när hon inte får sova med oss på nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar