fredag 3 februari 2012

Om dagdrömmar...

För typ en månad sen var det sju stycken snubbar/snubbor i en håla i närheten av Vimmerby som vann en jävla massa miljoner... Jag räknade ut att dom skulle få ca 19 miljoner var, om dom delade rakt av.

Vad skulle man göra om man fick 19 miljoner? Om vi låtsas att man inte behöver skatta bort hela skiten så vet jag precis vad jag skulle göra!

Först skulle jag omgående sluta plugga. Jag skulle aldrig mer jobba en dag i hela mitt liv, och följaktligen inte plugga heller trots att det är både stimulerande och intressant. Sen skulle jag köpa mig en shysst lägenhet någonstans, troligen i närheten av Örebro så att jag kan hänga med Frodis. Inget lyxbygge, utan bara en shysst lägenhet som inte kostar skjortan varje månad, men ändå är jäkligt fin. Sen skulle jag bara glida runt... Jag skulle göra vad jag vill, när jag vill utan att tänka på att spara och gnida...

Nu är ju inte 19 mille någon JÄTTESTOR förmögenhet i sammanhanget, lite måste man ju ändå tänka på utgifterna så att man inte blåser iväg och köper en ny bil kontant en gång i månaden, men om man bara lever en SMULA måttligt så räcker pengarna hela livet utan att man måste gnida... Räknade ut att om man har utgifter för 20 000 varje månad så gör man av med ca 14 miljoner på 60 år... JAG skulle leva jävligt gott på 20 000 i månaden, eftersom jag är van att ha en inkomst på ca 8000,och de resterande 5 miljonerna kan man ha ruskigt skoj för...

Drömma kan man ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar