fredag 3 februari 2012

Hemma,sjuk

Och man tänkte sig ju att man kanske skulle få sovmorgon då, men så var inte fallet. Ixen hävdade toakris kl 0522, så det var bara att släpa sig ut i -12,5 grader... Stackars småfolket höll på att frysa ihjäl eftersom det inte är plogat, och dom hade snö en bit över ryggen... Har bara ett täcke, och tar mig inte iväg för att köpa ett till, så jag måste välja vilken hund som inte ska frysa när vi är ute :( Dom har flera stickade "tröjor" men att bära runt med blött garn på kroppen är ju ingen höjdare direkt så dom fungerar inte i det här vädret.

Nu ska jag strax ringa "jobbet" och säga att jag är sjuk idag också, sen ska jag vänta på att klockan blir 8 så att jag kan ringa och boka tid hos veterinären för vaccination av Halo. Ska kolla lite runt rabiesvaccinering också, han måste ju ha det innan vi åker till Finland i sommar. Tack och lov så har dom tagit bort kravet på titertest nu, annars hade han fått stanna hemma eftersom det hade tagit för lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar