söndag 11 september 2011

Runt 10 dagar kvar och galenskapen är i full gång.

Jag försöker boka tåg för att ta mig till Frodis dagen före vi ska åka till Turkiet. Har ni hängt här förr så vet ni att det tenderar att gå åt skogen när jag är ute och åker, så jag vågar inte chansa på att åka samma dag som vi ska flyga.

Först och främst så har jag en lektion på skolan och jag EGENTLIGEN (vi får se hur det blir med det) skulle behöva gå på, så jag måste passa in buss från skolan, för att ta mig hem och hämta hundarna och väskan, och så åka till tåget direkt. Bra så. Kanske.

Sen har Ixens hundvakt, som är supersnäll, gått med på att hämta upp honom i Linköping så att jag ska slippa åka omvägen via Norrköping när jag ska åt totalt motsatt håll... Vore ju shysst att komma fram före midnatt iaf. Grejen är bara att hon inte hittar till stationen i Linköping.

"Men om jag åker och hämtar upp M på jobbet så hittar ju han!" *Skitsmart hundvakt* "Fast... Jag hittar ju förstås inte till hans jobb heller...Men om hans jobbarkompisar kan skjutsa honom till IKEA, DÅ hittar jag!"

Hahaha! Det här blir spännande... Jag föreslog att dom skulle ta en guidad tur förbi stationen idag när dom ändå ska på IKEA, så kanske...

Förutsatt att hundvakten hittar fram så ska jag sen frakta mig själv med pendeltåg en bit, för att sen byta till ett annat tåg och frakta mig vidare. Totalt är det tre tåg av olika sort som kan spåra ur, så jag räknar kallt med att minst ett av dom gör det... Skulle bli förvånad om jag kom fram före midnatt ändå, måste jag säga. OM inget tåg spårar ur eller får signalfel så är jag antingen framme kl 1730 eller kl 2000, beroende på vilken tid jag åker. Nu ska jag bara passa in det med Frodis också, för hon ska iväg och lämna sina hundar på pensionat. Om jag inte minns fel så ska hon lämna dom mellan typ 17 och 19 eller nåt, men det återstår att se.

Vilken cirkus, jag måste flytta så att jag bor mer centralt till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar